Koszyk  

Brak produktów

Dostawa 0,00 zł
Suma 0,00 zł

Koszyk Zamówienie

Producenci

Blok reklamowy

Przed zakupem przeczytaj, ważne!

Co jest ważne przy podjęciu decyzji o zakupie haka holowniczego?

Po pierwsze należy sprawdzić czy hak ma homologację e20,

dlaczego homologacja e20 jest taka ważna? Świadczy to o rzetelności producenta i jakości haku. Firma, która nie posiada takiej homologacji albo nie przeszła odpowiednich testów albo w ogóle do nich nie podchodziła.

 

Jakiego producenta i w jakiej cenie wybrać hak?

Odpowiedź wydaje się prosta, ponieważ wydawałoby się, że hak to hak. Otóż nie, bardzo istotna jest jakość wykonania produktu. Dlatego też decydując się na tańszy produkt wybieramy tańsze rozwiązania producenta. Tańsze narzędzia, tańsze materiały, brak testów, to wszystko na czym może chcieć zaoszczędzić producent. Zwykły spaw jest znacznie gorszy od precyzyjnego plazmowego. Rzeczywista wytrzymałość haka przekłada się na zarówno nasze jak i innych użytkowników drogi bezpieczeństwo na drodze. Dlatego warto zainwestować pieniądze w lepszy hak i lepszej jakości ponieważ zapewni nam to spokój, bezpieczeństwo i zadowolenie na długie lata.

 

Dlaczego nie używany?

W przypadku nowego haka mamy pewność, że produkt jest bez ukrytych wad technicznych. Używany hak często jest już stary i spracowany, a najczęściej jest powypadkowy, co oczywiście jest skrzętnie ukrywane przed kupującym. Spracowanie czy wygięcie haka (a potem przywrócenie go do naturalnego kształtu) powoduje zmęczenie materiału, co w efekcie grozi poważnym zmniejszeniem uciągu i bezpieczeństwa użytkowanego haka.

 

Kupiłem hak, co dalej?

Po zakupie haka należy dokonać szczątkowego przeglądu samochodu, na którym sprawdzany będzie hak oraz oświetlenie przyczepy. Zwykle jest to koszt rzędu 30zł.

Następnie należy pojechać do urzędu po wpis do dowodu rejestracyjnego, co powinno być darmowe.

Ostatnią ważną rzeczą przed zaczepieniem przyczepy jest posiadanie prawa jazdy z kategorią przyczep.

Przed wyruszeniem w drogę z przyczepą należy sprawdzić jej oświetlenie a także ogólny stan techniczny przyczepy, oraz sprawność mocowania.

 

RÓŻNICA MIĘDZY HAKAMI AUTOMATYCZNYMI

Hak automatyczny zwykły

Pozwala na szybkie wypięcie kuli bez użycia klucza. Całość jest zabezpieczona zamkiem z kluczykiem by uniknąć kradzieży kuli. By zdemontować kulę wystarczy jedynie przekręcić kluczyk a następnie dźwignię i możemy wyjąć kulę.

 

Hak automatyczny wertykalny

Jest to pionowy system wypięcia kuli, który został tak skonstruowany aby po jej wypięciu belka z mocowaniem pozostała niewidoczna. W samochodach w których to możliwe nie wycina się otworu w zderzaku a po wypięciu kuli nie ma śladu po haku holowniczym. Całość jest zabezpieczona zamkiem z kluczykiem przed kradzieżą kuli. Demontaż kuli przebiega równie łatwo jak w zwykłym haku automatycznym: by zdjąć blokadę przekręcamy kluczyk a następnie ciągniemy dźwignię by uwolnić kulę jednym ruchem. Po wypięciu otwór zabezpieczamy zaślepką a wypiętą kulę wkładamy do specjalnego etui.